Pe domnul Andrei l-am descoperit în anul 2016, pe 1 aprilie și a fost una dintre cele mai neobișnuite întâmplări din viață. Eram la facultate, în pauză, căutând de zori noutăți în news feed.
La un moment dat văd un anunț: „Călătorește doar astăzi cu Mașina Timpului!”.
Evenimentul era nou. Trebuia să suni la un număr de telefon pentru a-ți rezerva un loc să călătorești cu Mașina Timpului, care evident, în acest caz pare a fi mai degrabă mașina viitorului. Văzusem mașina prin oraș de câteva ori și vă spun cu mâna pe inimă că de fiecare dată când o zăream pe stradă nu întorceam capul până când nu dispărea în zare.
Un model superb de Dacia 1100, restaurată și întreținută cu grijă de proprietarul, care, ulterior a decis să-și folosească capodopera pentru a încânta privirile oamenilor și desigur pentru a dezvolta un bussines.
Așadar, în ziua cu pricina, am sunat și mi-am rezervat un loc fară a sta pe gânduri. Zis și făcut, a venit mașina și am urcat sfios împreună cu prietenii mei cărora le-am spus de această oportunitate. Nu exagerez când spun asta, cert este că toată lumea întorcea capul când treceam pe lângă ei cu bijuteria turcoaz pe patru roți. Atunci am realizat printre altele că Andrei Petcu este un antreprenor care-și merită toate titlurile, acesta dezvoltând publicitatea mobilă, publicitatea pe 4 roți, dat fiind faptul că oamenii își țintesc mereu privirea pe mașina din altă epocă.
Folosindu-se de această abilitate a mașinii celebre cu motorul asemenea unui Porche, adică în partea din spate a mașinii și cu foartă multă voință, reușește să mențină mereu clienții mulțumiți promovând branduri precum: Cotnari, Tulip și diverși antreprenori care aleg acest tip de reclamă care, din punctul meu de vedere, este mult mai eficientă decât cea online, mai ales dacă vorbim de brand-uri locale și nu numai.
Plimbarea a durat aproximativ o oră în care am fost plimbați prin orașul celor șapte coline, timp în care ne-a povestit istoricul mașinii care a dat dovadă de un potențial aparte în timp ce demara înspre dealul Copoului.
L-am contactat recent pe Andrei Petcu pentru a ne răspunde unor întrebări marca Ziarul Satului.
A acceptat inițiativa noastră și mai jos oferim un scurt interviu care demonstrează că Andrei Petcu este probabil unul dintre cei mai iscusiți și inovativi antreprenori, dovada clară că nu există limite în drumul spre succes!
1. ZS: Ce studii ați urmat?
Andrei Petcu: Am făcut administrație publică locală fără să -mi iau licența și în urma altor doi ani de studii sunt licențiat ca și Consilier în Programare Neurolingvistică.
2. ZS: Cât de rentabilă este afacerea pe care o conduceți?
Andrei Petcu: Cifrele nu își au rostul. Pot spune că am pornit la drum cu o misiune care să aducă plus valoare firmelor și în același timp oamenilor care vor vedea reclama de pe Mașina Timpului. Scopul nostru este să livrăm pe lângă o reclamă afișată pe mașinile noastre și o emotie care să aducă un zâmbet oamenilor de pe stradă. Daca ajutăm un om să ridice capul din pământ, să zâmbească și să-l ridice spre cer, misiunea noastră este îndeplinită. Acel om va duce povestea mai departe. Și, în sensul acesta suntem foarte rentabili.
3. ZS: Cât de greu a fost să intrați pe piață cu un astfel de concept, promovare pe Mașina Timpului?
Andrei Petcu: Prin strategia pe care am aplicat-o la început, aceea de a colabora cu firme de catering și de a ne oferi serviciile de livrări la domiciliu cu Mașina Timpului în timp ce îi și promovăm, am intrat ușor. Încet, încet, am renunțat la acel tip de serviciu și au rămas doar campaniile publicitare mobile.
4. ZS: Ce părere aveți despre tinerii care se îndreaptă tot mai mult spre țările din vest? Considerați că se poate crea un trai cel puțin modest de viață prin exploatarea unor oportunități de antreprenoriat?
Andrei Petcu: Totul ține de motivul pentru care pleacă și de adevărata valoare pe care o câștigă sau o pierd plecând. Daca pleacă pentru bani lăsându-și familia aici, câștigul este banul, pierderea, familia.
Daca pleacă cu un scop mai nobil sau o reală nevoie, dar tot pentru bani, de exemplu să stranga bani și să-și construiască aici un business, sau o casă, vorbim altfel.
Sunt doua categorii de oameni: care se apropie de ceva (merg in Italia 3 ani, strâng bani și mă întorc să-mi fac o casă) sau care fug de ceva (plec in Italia ca să fac bani pentru că în România nu pot avea, deci fug de sărăcie).
Și ca să-ți răspund la întrebare, în România se trăiește foarte bine dacă vrei sa muncești. Raportul cheltuieli/venituri în majoritatea cazurilor este mult mai avantajos la noi decât în Londra, de exemplu.
5. ZS: Dacă este dorință, cunoștință și pasiune, banii reprezintă un mare impediment ce stă în calea punerii în practică a afacerii pe care dorești să o administrezi de la zero?
Andrei Petcu: Sunt adeptul unui simplu principiu: dacă vrei cu adevărat să faci ceva, întreabă-te de ce vrei sa faci acel ceva, pune pe hârtie, vezi dacă într-adevăr este profitabil atât financiar cât și ca timp implicat (poți avea bani stând deloc cu familia și copiii) si dacă nu ai banii FĂ RAI DIN CE AI. Vezi ce ai pe lângă casă, ce resurse poți folosi, aruncă-te în prăpastie și construiește-ți aripile din zbor. Recomand să spuna DA la orice oportunitate li se ivește, mare sau mică, pe mult sau mai puțin.
6. ZS: Ați vrut vreodată să renunțați la ceea ce faceți?
Andrei Petcu: NU
7. ZS: Ce mesaj aveți pentru tinerii care încep cu pași mici să intre în lumea antreprenoriatului?
Andrei Petcu: Să fie corecți și să-și dorească să plătească cât mai mulți bani la stat. Când ai de dat mult la stat, ai încasat mult. Deci, totul merge bine!