IziBAC – Cum să înveți pentru BAC folosind o aplicație dezvoltată de Raluca Bacinschi-Stratulat ,Adrian Mihai Stratulat și Eduard Lache

Da stirea mai departe

 

 

Raluca Bacinschi- Stratulat, Adrian Mihai Stratulat și Eduard Lache sunt trei nume de care  vom auzi din ce în ce mai des.

Ce au adus nou acești trei tineri ?

Ei bine, cu toții știm, iar de nu știm, vom afla cum e perioada de la început de iunie când vine suspansul examenului maturității. Emoții, lacrimi de tristețe, lacrimi de fericire,  dezamăgire, extaz, sunt doar câteva dintre stările pe care le pot enumera doar gândindu-mă la acest fenomen.

Cei care au trecut prin acest examen și care acum sunt la facultate, sau absolvenți de facultate, consideră  Bacalaureatul ca fiind o simplitate, ca un examen de doi bani, care de obicei nu poate fi pus în balanță cu sesiunea din iarnă de la Politehnică.

Nu sunt vorbe spuse cu răutate, cu ciudă sau cu dispreț față de generația actuală, generație care dă dovadă de un potențial maxim și care știe exact ce vrea.

Oricum, această generație, ca și noi, de altfel, vede examenul de bacalaureat ca pe OMUL NEGRU. Un examen desprins din filmele cu Tom Cruise (Mission Impossible). Trebuie să confirm faptul că pentru vârsta lor, acest examen este una dintre cele mai serioase provocări. Spre deosebire de sesiunea de la facultate, la acest examen nu ai opțiunea de a-ți mări nota, e vorba că-l iei sau îl pici, ceea ce e oarecum de speriat.

Dar, colac peste pupăză, mai nou domnul Ministru al Educației vrea să mai adauge o sesiune de examinare, undeva prin luna februarie sau decembrie, nu prea știe sigur cum să o plaseze, dar se descurcă el și cu asta.

Ce-i drept, nu cred că e atât de benefică introducea unei noi sesiuni, presupunând că nu facem altceva decât să-i încurajăm pe tineri să dea practic în fiecare sesiune examenul la o materie.

Asta rămâne de urmărit și de dezbătut!

Revenim la personajele principale din această poveste: Raluca Bacinschi-Stratulat și Adrian Mihai Stratulat, doi tineri ambițioși care și-au unit destinele și forțele pentru a se implica activ în educarea viitorimii. Un aliat de nădejde al celor doi este Eduard Lache, împreună punând bazele a ceea ce acum este IziBAC.

Așadar, pentru a face mediul de dezvoltare mai interactiv, cei doi au planificat și au pus în mișcare o aplicație ce va veni în ajutorul elevilor care vor să învețe pentru examenul de Bacalaureat. Aplicația este asemenea unui joc, foarte interactivă și cu rezultate destul de bune primite în urma testării de către unii tineri. Tinerii care au avut ocazia să folosească această aplicație spun că au uitat de rețelele de socializare pe parcursul folosirii aplicației și au fost ajutați să se concentreze doar pe ”joc”.

Aplicația minune se numește IziBAC, aplicație ce va fi lansată în curând, putând fi descărcată gratuit.

Am reușit să intrăm în legătură cu Raluca Bacinschi-Stratulat, care a acceptat să ne povestească mai multe despre ea și despre aplicație. De asemenea a răspuns la întrebările adresate de către cititorii noștri.

 

Raluca Bacinschi- Stratulat

Sunt arhitect ca formare şi pedagog ca vocaţie şi experienţă practică. Deţin o companie unde desfăşor activităţi comerciale în domeniul consilierii vocaţionale pentru elevii de liceu. Predau informal arhitectura încă din primul an de facultate pentru colegi sau pentru elevii care doresc să intre la facultatea de arhitectură, obţinând până în prezent rezultate spectaculoase pentru mai bine de 90 de elevi. În cadrul acestei experienţe de lucru cu elevii, publicul ţintă al IziBAC, am remarcat nevoile acestora de învăţare şi de a se pregăti pentru a susţine examenul de Bacalaureat. Viziunea companiei, axată în jurul ideii că procesul de învăţare ar trebui să fie distractiv, poate fi simplu rezumată la ideea de a susţine reformarea sistemului educaţional naţional şi pe termen lung internaţional, prin intermediul tehnologiei secolului nostru.

Practic, IziBAC este o aplicație mobilă care are ca scop facilitarea învăţării pentru examenul de Bacalaureat. Printr-un test de tip quiz, elevii vor putea simula examenul și să se joace cu colegii în același timp. Întrebările vor fi organizate în capitole din istorie, biologie, matematică etc., astfel încât să beneficieze de o viziune de ansamblu coerentă asupra subiectului. Accentul va fi pus pe oferirea de informaţii sistematizate şi cross-disciplinaritate, totul ambalat într-o experienţă gamificată, ce îşi propune să redea plăcerea studiului.

Mai mult decât atât, clienţii vor avea acces la conținut multimedia bazat pe curricula obligatorie pentru a îi ajuta să studieze pentru examen, într-un mod ce ţine cont de structura mentală a noilor generaţii – accent pe content multimedia, mobilitate şi accesibilitate, segmentarea corespunzătoare a lecţiilor.

Ca perspectivă pe termen lung, ne propunem să dezvoltăm şi să integrăm o comunitate de peer-to-peer learning pentru a capta valoarea creată de utilizatorul individual, capitalizând pe lipsurile actualului sistem educaţional şi pe nevoia de digitalizare a educaţiei resimţită în societate.

Încă de la început, am fost ajutată de soţul meu, Adrian, care crede cu tărie că educaţia este modalitatea de a construi o societate a zilei de mâine sustenabilă şi mai bună. De asemenea, m-a ajutat foarte mult anul de studiu în domeniul antreprenoriatului în educaţie făcut la Universitatea Alternativă, unde am cunoscut oameni foarte pricepuţi în domeniul educaţiei, mi-am făcut contacte şi am aprofundat ideea. Aşa am ajuns să îl cunosc şi pe Eduard, dezvoltatorul nostru şi cel de-al treilea membru al echipei. El ne-a ajutat să transformăm viziunea de produs şi conceptul de educaţie într-o aplicaţie reală, testabilă. Şi împreună am reuşit să câştigăm Social Impact Awards şi să aplicăm pentru finanţare la o serie de alte incubatoare şi acceleratoare.

 

Răspuns la întrebările adresate de către cititorii noștri:

 

1.Gabriel: Ce alte proiecte mai aveți în desfășurare în acest moment?

Raluca Bacinschi-Stratulat:  Deţin o companie unde desfăşor activităţi comerciale în domeniul consilierii vocaţionale pentru elevii de liceu. Aceasta a pornit de la recunoaşterea realităţii că puţini absolvenţi de facultate ajung să lucreze cu pasiune în câmpul în care au studiat şi asta pentru că alegerea facultăţii nu este o decizie complet asumată şi pe deplin informată. Dorim să ajutăm şi cu această problemă.

2.Razvan: Dacă eu folosesc, de pildă, această aplicație, dumeavoastră îmi puteți garanta că pot lua BAC-ul?

Nu, nu putem să îţi garantăm că o să iei bacul. Dar îţi putem garanta că o să îţi placă să înveţi pentru BAC. Şi dacă îţi place să înveţi pentru bac, ce altceva te-ar putea opri să iei o notă mare la BAC?

3.Marius: Aplicatia este pe IOS sau pe Android?

Ambele. Dar vom lansa întâi aplicaţia pe Android, unde procedurile sunt mai simple pentru dezoltator. Va exista şi o variantă de tip portal web, mai ales pentru vizualizarea conţinutului educaţional video.

4.Ionut: Cum funcționează modul de corectare?

Raluca Bacinschi-Stratulat: Colaborăm cu profesori cu experienţă pentru a transforma mare parte din materii în teste grilă cu o singură variantă corectă şi 4 variante de răspuns. În felul acesta nu doar că este mai uşor de verificat, dar este şi mai dinamic. Vrem să spargem lecţiile în bucăţi mici, astfel încât fiecare întrebare să nu fie obositor de răspuns şi joculeţul să devină antrenant. La părţile mai complexe însă, luăm în calcul şi varianta de a face corectarea online, de către mai mulţi profesori, pentru a creşte acurateţea notării.

5.Claudiu: Este nevoie de internet pentru a folosi aplicaţia după ce am descărcat-o?

Raluca Bacinschi-Stratulat: De principiu nu, dar trebuie atins un echilibru între necesitatea accesului la internet şi dimensiunea aplicaţiei.

6.Marius: Câtă memorie ocupa această aplicaţie

Raluca Bacinschi-Stratulat:  Încă nu am ajuns la varianta finală. Vom încerca să optimizăm pentru a nu avea o aplicaţie prea voluminoasă. Însă echilibrul ține de necesitatea accesului la internet. Ori ai nevoie de acces la internet, ori aplicaţia este maşina. Undeva trebuie atins echilibrul.

7.Claudiu: Putem vedea această aplicaţie ca pe o alternativă de învăţare sau ca pe un suplimentar?

Raluca Bacinschi-Stratulat: Se doreşte iniţial să fie doar un joc educativ, deci ceva complementar studiului clasic. Însă, pe măsură ce elevul descoperă că poate să înveţe pentru BAC în mod eficient utilizând IziBAC, poate deveni o alternativă la studiul clasic.

8.Mădălina: Apare publicitatea pe parcursul folosirii aplicaţiei?

Raluca Bacinschi- Stratulat: Doar dacă vrei să obţii beneficii adiţionale. Atunci vei avea opţiunea de a vizualiza reclame pentru acele beneficii.

9.Alexandra: Aplicaţia va conţine reclame, add-uri, va fi free to use?

Raluca Bacinschi- Stratulat: Va fi gratuită, nu va avea reclame în corpul ei.

10.Ionut: Ce ne puteţi spune despre actualizările aplicaţiei?

Raluca Bacinschi-Stratulat: Vom încerca să facem actualizări în mod constant, mai ales în primele luni de la release. Doar aşa poţi perfecţiona experienţa.

 

 

 

 

 

 

Be the first to comment on "IziBAC – Cum să înveți pentru BAC folosind o aplicație dezvoltată de Raluca Bacinschi-Stratulat ,Adrian Mihai Stratulat și Eduard Lache"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*